Så tecknar du Dragon Ball Z av Jens R. Nielsen

image33

Boken är inte en allmän teckna mangabok utan koncentrerar sig enbart på Akira Toriyamas världssuccé Dragon Ball. Men det är inte så smalt som man kan tro. Dragon Ball i sig är mer eller mindre urtypen för en viss typ av actionmanga. Så är man duktigt på dragon ball är man duktig på actionmanga (jag förenklar här och kallar det actionmanga).

Så tecknar du Dragon Ball Z är lämplig för många åldrar. För nybörjaren finns många enkla avritningsövningar som är en bra start. För den mer vane tecknaren finns också matnyttigt att hämta. Nielsen tar upp tekniska detaljer kring den svåra konsten att teckna bakgrunder samt rörelser.

Kort sagt är detta en mycket bra lärobok i mangatecknandets konst (i alla fall kring actionmanga). Rekommenderas.

Kommentarer
Postat av: Emma

Den här fick jag för ett tag sen! Den är jättebra och fick mig att åtminstone komma ett kapitel i min serie ... Som jag tyvärr aldrig visade för någon och aldrig kommer göra eftersom jag kan rita bättre nu ...

2007-08-19 @ 20:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0