Kamikaze Kaito Jeanne av Arina Tanemura

image79

Kamikaze Kaito Jeanne handlar om Maron Kusakabe. Hon är en reinkarnation Jeanne d'Arc reinkarnerad och hennes gudomliga uppdrag är att försegla demoner som gömmer sig i tavlor. Men polisen tror givetvis att hon är en konsttjuv och blir känd som mästertjuven Kaito Jeanne. Kusakabes bästa vän, Miyako är polisdotterliv och blir besatt av att tillfångata Kaito Jeanne.

Historien är finurlig, underhållande men ganska komplicerad. Bokens största problem är att författarinnan emellanåt pressar in små betraktelser i marginalen som inte har någonting med berättelsen att göra. Här berättar Arina Tanemura istället om hennes upplevelser kring en boksignering och liknande. Detta fenomen är ganska vanligt inom shonenmanga (tjejmanga). Dessvärre gör det, i kombination med att teckningarna är röriga, att Kamikaze Kaito Jeanne blir plottrig och svårläst. Så mangaserien rekommenderas inte. En manga man både kan ha och mista.

Förutom Kamikaze Kaito Jeanne finns prinsessäventyret Time Stranger Kyoko på svenska av Arina Tanemura.

Kommentarer
Postat av: Emma

Den här serien är en av mina favoriter ~! Jättefint tecknad, det är den o_o
Fast jag tycker nästan att Arina Tanemura har för många fans *avundssjuk* ... Jag känner minst 10 personer som försöker härma hennes stil ... Men jag ska inte säga något, jag var en av dem förut ^_^

2007-08-19 @ 20:01:37
Postat av: Astrid

Kaito Jeanne är också en av mina favorit mangor som jag har läst men jag tycker inte att den är svår läst ... man fattar ju allting. Jag har 1,2 och 7 för de köper aldrig inn några nya på bokaffärena i skåne... det är kasst -_- men jag tycker ändån att den är bra :D:D (har läst de andra böckerna på bibblan)

2008-01-01 @ 14:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0