Time Stranger Kyoko av Arina Tanemura

image65

Denna mangatrilogi utspelar sig år 2900. Jordens länder har gått samman till ett enda land vid namn "Jorden." Prinsessan Kyoko Suomi är ålagd att krönas till drottning över detta enorma rike. Det finns bara ett problem - Kyoko vägrar. Hon har dock en tvillingsyster som ligger i koma och Kyoko hoppas att hon finner ett sätt att väcka henne.

Detta är en renodlad shôjo manga, alltså tjejmanga. Time Stranger Kyoko är ett fantasifyllt och underhållande prinsessäventyr med en stark kvinnlig karaktär som torde locka många läsare, framför allt flickor kring tolv år. Handlingen är bra och den är inte sexistisk som många shôjo manga brukar vara (med västerländska ögon). Däremot är den rörigt tecknad. Författarinnan envisas dessutom med att stundom pressa in små betraktelser i marginalen som inte har någonting med berättelsen att göra. Detta kräver en van mangaläsare som hänger med. Den är dock så pass bra att den är en rekommenderbar tjejmanga.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Jag har läst hela serien och jag tyckte att den var jättebra! :D Jag ville bara säga det, och att jag rekomenderar andra att läsa den! :)

2007-09-09 @ 16:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0