Bamboo Blade av Masahiro Totsuka & Aguri Igarashi



Denna manga finns än så länge bara på engelska.

Bamboo Blade handlar om Kendotränaren Kojiro som slagit vad med en gammal kompis (som också är Kendotränare). Vännerna ska ordna en träningsmatch mellan tjejlag från respektive skola. Priset för den vinnande tränaren blir ett års förbrukning av sushi. Dessvärre har Kojiro bara en elev. Han försöker få dottern till en känd kendomästare att gå med i laget men det är dessvärre inte så lätt.

Bamboo Blade har varit så pass populär att den även adapterats som animé. Aguri Igarashis bilder är vältecknade och hennes stil passar handlingen. Men Masahiro Totsukas manus är lite tråkigt i mina ögon. Mangan ger förvisso relativt god underhållning men det finns så mycket bättre. Den är helt enkelt lite småtråkig även om det ibland rycker i smilbanden. Bamboo Blade är alltså inget mästerverk men inte heller en katastrof. Den funkar en regnig dag. 

Mangan är pågående och den primära målgruppen är från 13 och uppåt (passar väl för bägge könen).

Rekommenderas egentligen inte men det är inget fel på den.

Kommentarer
Postat av: efffy

jag läser inte vidare mycket manga, men när jag gör så vill jag att den ska vara på engelska ^_^.

2010-01-02 @ 22:02:20
URL: http://effy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0