Satisfaction Guaranteed av Ryo Saenagi



Denna manga finns än så länge bara på engelska.

Ryo Saenagi ligger bakom flera relativt framgångsrika mangaserier som t.ex. Psychic Power Nanaki, Sequence och Satisfaction Guaranteed. Den sistnämnda är mangaskaparens hittills mest kända verk.

Satisfaction Guaranteed handlar om den unge detektiven Shima. Vänskap (och kanske även homosexuell attraktion) uppstår när han träffar den unge modellen Kaori, som lider av multipel personlighetsstörning. Tillsammans har dom bildat  detektivbyrån "Anything Inc." och löser diverse fall som dyker upp.

Mangan är alldeles för repetetiv. Den saknar driv och varje fall känns för likartat. Jag skulle dessutom önska mer driv i skildringen av känslorna mellan de bägge manliga detektiverna. Även den känns tunn och kraftlös. Dessutom tycker jag att Ryo Saenagi slarvar med Kaoris personlighetsklyvning som bara tas upp i förbifarten, vilket gör att jag har svårt att förstå varför den överhuvudtagen ska finnas. Teckningarna är välgjorda men den lite småtråkiga handlingen spiller över även på tecknarstilen. Överhuvudtaget blir jag irriterad över att mangan är fylld av potential som slarvas bort.

Satisfaction Guaranteed är komplett i 9 volymer och mangans primära målgrupp är från 13 år.
Rekommenderas inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0