Eureka Seven av Jinsei Kataoka & Kazuma Kondou


Följande manga finns än så länge bara på engelska.

Mangan är också känd under namnet Psalms of Planets Eureka Seven. Serien var från början en populär animé men har efterhand även blivit manga samt en handfull populära TV-spel.

Mangan handlar om 14-årige Renton Thurston. Hans far var en krigshjälte som räddade mänskligheten. Själv jobbar Renton i sin farfars garage och gnäller över sitt enformiga liv. Men enformigheten förändras den dag då ett LFO-fordon (Light Finding Operation Craft) störtar ned från skyarna. Den unga flickan Eureka kliver ur och Renton blir blixtförälskad. Han hjälper Eureka att reparera fordonet och råkar väcka upp något från fordonets inre. 
Eller något sådant. Mitt intresse föll ganska snabbt. Mangans teckningar var av gediget hantverk medan manuset kändes som ett hafsigt hop-plock av liknade manga/animéer. Jag har inte sett animén så jag vet inte om seriens "själv" förlorat något på adapteringen till manga. Jag hoppas nästan det för det här är riktigt tråkigt.

Den är komplett i 6 volymer.

Rekommenderas inte.

Kommentarer
Postat av: Andre Lindholm

Här vill jag bara tillägga att Animen är den kanske bästa Jag någonsin har sett. En helt fantastisk anime som har precis allt som man önskar av en serie.



Sen tror jag att den har förlorat mycket, då serien är 50 episoder och mangan 6 Volymer, jag äger själv de två första delarna av mangan, men det går inte att jämföra denna manga med animen, de ligger i två helt olika divisioner ^^



Roligt att du skrev om den ^^



Animen REKOMMENDERAS som en av de bästa som någonsin gjorts! (^_^)

2009-01-12 @ 13:15:00
URL: http://akaa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0