Japanese the manga way av Wayne P Lammers

image119

Wayne P Lammers är egentligen en översättare. Men han är också mannen bakom den i USA mycket populära läroboken Japanese the manga way. Boken är en typisk Kyouiko manga, d.v.s. en pedagogisk bok med serieinslag, i detta fall är det en lärobok i hur man lär sig japanska.

Japanese the manga way är mycket pedagogisk. Men i och med att den är på engelska blir det i mina ögon för svårt. Jag är förvisso en van läsare av det engelska språket. Men en lärobok i språk som inte är skriven på mitt modersmål blev för komplicerat. Så är man inte oerhört duktig på engelska ska man hellre söka andra läroböcker i japanska. Rekommenderas inte.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Det finns väl knappt någon vettig bok för att lära sig japanska på svenska överhuvudtaget? Nästan allting som jag känner till och är någorlunda användbart är på engelska. (Fanns någon bok om syntax på svenska, tror jag, men den är ju begränsad i sitt ämne...)

2007-12-11 @ 22:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0