Love Hina av Ken Akamatsu

image71

Love Hina gick tidigare i den svenska tidningen MangaMania och var den mest populära serien där. Den handlar om unge studenten Keitaro Urashima. Hans högsta önskan är att komma in på Tokyo universitet. Dock misslyckas han med inträdesprovet gång på gång. Under tiden råkar han ärva ett flickpensionat som han bor på. Där finns en uppsjö flickor och många pinsamma situationer uppstår. Det är lite "springa-i-dörren-fars" då Keitaro upprepade gånger av misstag går in på toaletten där det sitter en naken tjej osv.

Genren kallas för Ecchi som betyder att viss nakenhet men inga genitalier förekommer i serien. Med västerländska ögon är Ecchi en märklig genre. Love Hina må vara en mycket rolig och medryckande manga men den är i mina ögon väldigt grov. Tjejerna är starka kvinnor som gång på gång misshandlar den förvirrade Keitaro. Men en fadd smak uppstår ändå. Därför råder jag alla bibliotek att tänka sig för mer än en gång. Serien må vara underhållande men är som sagt lätt ekivok. Serien, som är avslutat, är i 14 volymer. Rekommenderas inte.

Kommentarer
Postat av: Keitaro

rekommenderas inte? Du sa precis att det var den mest populära serien i MM.

2008-04-30 @ 23:39:53
Postat av: Anonym

Love Hina är en populär serie så jag tycker att det är fel att inte rekommendera den. Jag har läst serier och jag tycker att den är väldigt bra och det här med att Keitaro upprepade gånger av misstag går in på toan där en naken tjej sitter är väl lite att ta i. Det händer väl nån gång eller knappt någon gång alls. Serien är vältecknad och rolig.

2009-02-02 @ 18:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0