One Piece av Eiichiro Oda

image53

One Piece är en av de mest populära mangaserierna någonsin. I Sverige har den funnits ganska länge. Den handlar om den unge Ruffy som ätit av djävulsfrukten och som därför fått en gummikropp. Han bestämmer sig för att bli kungen av pirater och ger sig ut på jakt efter den legendariska piratskatten One Piece. På vägen får han många vänner och fiender. Besättningen på hans skepp ökas hela tiden av olika kufar.

I början jublade jag över den här mangan. Jag fann den underhållande och nyskapande. Dessvärre har One Piece blivit för populär. Handlingen har blivit urvattnad, förutsägbar och trist. Synd på en så bra start. Mangan är helt enkelt för lång, dessutom verkar den ionte ta slut på långa vägar. Synd. Men den bör nog finnas på ett välsorterat bibliotek i och med att den är en av de största mangorna någonsin.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Åhhh,, jag älskar One Piece,,,, visst är det endel upprepningar och man kan ju lätt räkna ut hur det kommer att sluta i många fall men jag hoppas att den aldrig kommer ta slut,,,

2009-01-07 @ 09:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0