Yonen Buzz av Christina Plaka

image161

Denna manga finns än så länge endast på engelska.

Detta är egentligen inte en "riktig" manga i och med att den inte kommer från japan, (som jag skrivit många gånger i bloggen vid det här laget betyder manga egentligen serier från Japan). Men Yonen Buzz, som har sitt ursprung i Tyskland, är tecknad i "klassisk mangastil".

Yonen Buzz handlar om Jun, Sayuri, Keigo och Atsushi som startade rockbanden Plastic Chew i högstadiet. Drömmen är att bli firade rockstjärnor. Men vännerna finner att det inte är så lätt att förena musikdrömmarna med jobb, skola och vänner.

Mangan känns som en klassisk såp-opera med mycket musikreferenser. Men såp-operor kan vara underhållande. Det är inte Yonen Buzz. Teckningarna är lite taffliga och handlingen är tråkigt förutsägbar. Plaka lyckas inte få mig att bry mig om de unga musikerna. Nu tillhör jag inte målgruppen riktigt men jag tror att de flesta av högstadieeleverna/ gymnasisterna håller med mig. Vill ni läsa en bra manga kring musik och relationer är One av Vin Lee att föredra.


Rekommenderas inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0