Serieblaskan nr 2



Nu har äntligen andra nummret av nya tidskriften Serieblaskan utkommit. den blev något försenad men den som väntar på något gott...

Tidskriften har ändrat utseende något sedan första nummret. Volymen har ökat från 40 till 52 sidor. Vdessutom har formatet på själva tidningen blivit större. Jag finner dessa ändringar vara lyckade och tidningen har blivit mycket bättre än första nummret (som också var läsvärt). Även innehållet är ännu mera läsvärt. Fast det är lätt för mig att tycka så eftersom jag numera medverkar i tidskriften. Jag är alltså långt ifrån objektiv.

Min medverkan i detta nummer har varit ganska stort, jag har skrivit en artikel om Osamu Tezuka, en annan om mangautgivningen i Sverige. Vidare har jag skrivit om den amerikanska superhjälten Green Arrow och om hur det amerikanska wrestlingförbundet WWE satsar på en serietidning. En majoritet av serienyheterna kommer även från mitt tangentbord. Dessutom skrev jag om Asterix 50-årsdag samt en artikel om mangadockteatern Meja i spökjägarnas sal. Dessutom recenserar jag En hyllning till kungen av pop, Mjau! 1 och Inkalen

Så givetvis tycker jag tidningen är bra och har sin givna plats på varje bibliotek.

Rekommenderas förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0