Radio Gävleborg



Då har jag idag tisdagen 28 oktober pratat om serier i lokalradion (Radio Gävleborg). Om jag förstått saken rätt kan man höra i efterhand via webbradion på deras hemsida.

Hur som helst, jag pratade lite om serier i allmännhet och att serier inte alls behöver vara för barn. Jag pratade även allmänt om manga och vad det är. Lite rena boktips blev det också. En mangabok, Death Note av Ohba och Obata, tipsade jag om. Men även Martin "Rocky" Kellermans intervjubok So watcha sayin', den intressanta faktaboken Serienegern av Fredrik Strömberg samt Theos ockulta kuriositeter: Mumiens blod av Ola Skogäng.

Alla dessa ovannämnda böcker är mycket läsvärda och har sin givna plats på varje välsorterat bibliotek.

Kommentarer
Postat av: Anette

Kul att höra dig igen! Saknar våra boktipsutbyten!

2008-10-28 @ 12:53:03
Postat av: stefan åberg

Tycker det är härligt att du nämner att serier inte bara är för barn tror fler människor behöver veta att det finns serier som sträcker sig till vuxna också

2008-10-31 @ 21:21:20
URL: http://www.mahallen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0