Pokémon Officiellt magasin



Pokémon
är en världsindustri. Pokémon finns som Game Boy-spel, TV-spel, samlarkortspel, flera olika serievarianter, TV-serier och långfilmer. Pokémon skapades av speldesignern Satoshi Tajiri kring 1995.

Pokémon började som sagt som spel men avknoppades snabbt till andra områden, som filmer, leksaker och böcker. På svenska finns tidnignen Pokémon, utgiven av Egmont Kärnan. Den riktar sig primärt till barn mellan 5 och 8 år. Den inehåller mestadels bilder på pokémon-figurer, men även lite pyssel, tävlingar och artiklar om pokémon-spel.

För mig känns det som om den inte innehåller någonting alls. Men så är jag betydligt äldre än 8 år. Jag är också förvånad över att en sådan tidning fortfarande säljer idag. Jag trodde Pokémon var helt ute. Men eftersom tidningen fortfarande finns kvar är det nog inte så. Men jag tycker fortfarande att den är tunn. Även om den riktar sig till 5-åringar skulle den kunna ha lite mer stuns.

Rekommenderas inte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0