Blazer Drive av Seishi Kishimoto



Denna manga finns än så länge bara på engelska.

Seishi Kishimoto är lillebror till den inte helt okända Masashi, mannen bakom den otroligt populära mangan Naruto. Men det är inte bara storebror som gjort populära mangaserier (även om få manga är så stora som Naruto). Seishi Kishimoto har gjort mangaserier som Trigger, Tenchu: The Wrath of Heaven, Blazer Drive och O-Parts. De två sistnämnda är hans hittils största succéer.

Blazer Drive utspelar sig en framtid där man, via så kallade mystickers, kan använda jordens element på olika sätt. Dessa mystickers kan sättas på olika saker för att t.ex. använda blixtar så att ens skateboards kan åka snabbare. Däremot finns det vissa människor som klarar av att dessa mystickers på sig själva. De kallar sig för Blazers. Huvudpersonen är Daichi som blir indragen i ett äventyr dern dag hans bror offrar sig för honom och ger Daichi en mystisk mysticker. Efter att Daichis bror dött får Daichi ett erbjudande att gå med i ett sällskap Blazers. Givetvis gör han det. Äventyret kan börja!

Mangan finns också som TV-spel till Nintendo DS. Mangan är pågående och dess primära målgrupp är pojkar från 14 år.

Då jag läste O-Parts tyckte jag att lillebror Kishimoto verkar vara lite vassare än storebror. Jag tycker fortfarande att O-Parts är något mer underhållande än Naruto. Detsamma gäller dessvärre inte Blazer Drive. Den är rörig och känns oinspirerad. Jag ska villigt erkänna att jag inte läst så många delar eftersom den tråkade ut mig alldeles för mycket.  O-Parts eller storebrors Naruto är att föredra.

Rekommenderas inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0