Vampire Game av Judal

image51

Judal är en relativt populär mangaskapare där Vampire Game anses vara dennes hittills främsta verk. Mangan är avslutat och finns i femton delar. Vampire Game handlar om 15-årige prinsessan Ishtar som tar hand om en herrelös katt. Katten är dock inte vilken strykarkatt som helst utan reinkarnationen av vampyrkungen Duzell som kommit tillbaka till de levandes rike för att hämnas på den som dödade honom. Därför söker Duzell efter reinkarnationen av kung Phelios. Den gamle kungen visar sig vara Ishtars farfar. Vampyrkungen har dock fattat tycke för den unge lynnige prinsessan.

Det låter kanske som en rolig manga. Synd att den inte är det. Serien är rörigt skriven och skämten faller platt till marken. Jag som läsare orkar inte hålla intresset uppe.

Vampire Game marknadsförs som en romantisk fantasymanga för de unga tonåren. I dom få delar jag orkat ta mig igenom lyser dock inte bara humorn utan även romantiken med sin frånvaro. Detta är ingen bra manga.

Kommentarer
Postat av: jasmine

Jag tycker att den här mangan är en jätte bra bok, jag har inte läst klart den än och ligger på volym 10. Jag förstår att det står att det inte är en bra manga men ändå om man inte fattar allt så är den jätte bra så tro inte att den är dålig! ;)

2008-03-02 @ 17:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0