Länkar till andra matnyttiga bloggar

För närvarande har jag oerhört mycket att göra. Det är serie/manga-relaterat och jag kommer att ta upp det längre fram. Men innan dess kommer nog recensionerna och annat på denna blogg att sjunka lite i tempo. Men inlägg kommer.

Jag tänkte därför ta upp en handfull webb-platser med intressant och matnyttigt innehåll. Kanske känner ni alla till dom, kanske inte.

Seriejournalisten Fredrik Strömberg har en intressant och läsvärd sida på engelska. Den har jag skrivid om förut och den finns här.

SF-bokhandeln har en matnyttig sida men många bra recensioner och artiklar. Fast affären är kommersiell vågar dom skriva ifall en manga inte är bra. Modigt tycker jag. Sidan finns här.

Ikiakta är en sida som mestadels handlar om animé men också¨om annat japanrelaterat som musik och mode. Mycket läsvärd. Finns här.

Mangaläsaren är en blogg som i huvudsak koncentrerar sig på artiklar om manga, anime och japanska serieskapare. Den är gedigen och finns här.

En annan matnyttig sida om serier är Staffars Seriers Blogg. Den finns här.

Det finns givetvis mer men dessa räcker långt. Givetvis har de flesta serieförfattare, som Yokaj Studio, Natalia Batista och Åsa Ekström intressanta hemsidor/ bloggar där man kan följa nyheter om deras respektive serier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0