Nytt mangakonstverk av Ying-Hua Yang på Öxnehaga bibliotek

image213
Foto: Lars Ahlin

Bibliotek Öxnehaga har i dagarna invigt ett mangakonstverk "Akai no ryu" - Röd drake. Konstverket är gjort av Kinabördige Ying-Hua Yang. Med jämna mellanrum håller hon i kurser i konsten att teckna manga på biblioteket.

Ett bra intiativ av biblioteket tycker jag och en mycket skickligt utfört konstverk av Ying-Hua Yang. Är alla hennes teckningar/målningar så här fina har hon nog en framtid som tecknare/ målare.

Jag blir riktigt avundsjuk på Bibliotek Öxnehaga. Sådant här fins konstverk skulle jag vilja ha vid mangahyllan på "mitt" bibliotek, för att inte tala om vid min mangahylla hemma.

Kommentarer
Postat av: Kulturhuset Multeum

Mangakurser är alltid lika populära!

2008-05-08 @ 07:23:59
URL: http://multeum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0