Info och kontakt

Mitt syfte med denna sida är att informera bibliotekskollegor om manga.

Jag arbetar som bibliotekarie i Gävle kommun. Jag är även lektör för serier för bibliotekstjänst. Manga är en genre som exploderat in på den svenska marknaden sedan ett par år tillbaka.

Eftersom många inte kan/vill orkar hänga med i mangadjungeln är min förhoppning att denna blogg ska bli ett verktyg för den som vill hänga med och veta nåt kring manga.Är det någon som undrar något kring manga eller liknande är ni välkomna att maila mig på: [email protected]

Vänliga hälsningar Daniel Gustavsson

Kommentarer
Postat av: Sara

Mä, har du en blogg?! Anette berömde och tipsade...

2007-06-15 @ 12:43:22
Postat av: vi på bibloteke

vad trevligt med en blogg men lite småtråkigt med manga. Vi ses!

2007-10-18 @ 12:03:42
Postat av: hejdi

hhahaha bra bra

2007-10-18 @ 12:04:55
Postat av: Michael

Hej,

Jag är bibliotekarie på ett integrerat bibliotek i Önnestad, Skåne. Vi har många manga-tokiga högstadiebarn - framförallt högstadiebarn - och jag har funderat på att skaffa in några manga på engelska. Sådana som inte finns på svenska. Du har så många på din blogg så jag undrar om du kunde tipsa mig om 3-4 stycken som går att köpa in. Till både pojkar och flickor.

2008-03-05 @ 15:14:33
Postat av: Ying

Konnichi wa!
Är du månne samma Daniel Gustavsson med stort skägg som forskade om maskar i Göteborg? ^_^

Kul att se en svensk mangablogg!

2008-04-16 @ 10:18:24
Postat av: Daniel

Konnichi wa!
Nej, det är inte jag som forskade om maskar i Göteborg. Däremot har jag skägg, även om det för närvarade kanske inte kan klassas som stort. Forska om maskar lät i och för sig intressant men...Tack för att du läser min blogg.

2008-04-16 @ 15:00:04
Postat av: Peter

Hej,



Jag är bibliotekarie på Eskilstuna Stadsbibliotek och något av bibliotekets mangaexpert..:). Kul att finna en blogg om manga och på svenska.

2008-08-19 @ 15:58:51
Postat av: Mangabibliotekarien

Hej Eskilstuna Stadsbibliotek. Kul att bli läst och att det verkar uppskattas. Keep on med mangainköpen på biblioteket!

2008-08-20 @ 10:16:46
Postat av: Anette

Kan du inte lägga ute länkar här till det du skriver i Arbetarbladet? Vore kul att läsa, men orkar inte leta upp artiklarna själv.

2008-11-07 @ 13:15:58
Postat av: Mangabibliotekarien

Anette: En artikel och en intervju finns under kategorin artiklar. Den senaste artikeln fanns av någon anledning inte på arbetarbladets hemsida utan endast i tidningen. Därav avsaknaden av länk. Snart kommer förresten jag även att skriva artiklar i bild och bubbla.

2008-11-08 @ 08:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0