Mangatalangen (samlingspocket)



Mangatalangen
är en tävling startad av Bonnier Carlsen med målet att hitta nya talanger inom (den lite märkliga genren) svensk manga. Mangatalangen startade 2005 och vinnarna utnämndess 2006.  Nu har mangatalangen startats för andra gången, i januari 2007 och skall vara avslutad 1:a maj samma år.

De vinnande serierna från mangatalangen 2006 har publicerats i tidningen Manga Mania och i samlingspocketen Mangatalangen: Vinnarna 2006.

Pocketen är gratis, vilket egentligen är lite märkigt. Den håller så pass hög standard så att en kostnad hade varit motiverad. Men gratis serier är alltid trevligt. Mangatalangen är indelad i en junior- och en seniorklass. Bägge höll en hög klass även om seniorklassen var i regel bättre tecknad. Eftersom den är gratis vore biblioteken en klockren "utdelarplats". Antologin rekommenderas hur som helst. Kul att det finns så stor mangapotential i Sverige.

Se även http://www.bonniercarlsen.se/mangatalangen/


Kommentarer
Postat av: Andre

Jag skrev om vinnarna av årets tävling för inte så längesedan. Har du någon aning då vinnarna från i år kommer presenteras i tidningen?, får man vänta till nästa år eller hur funkar de?

2007-10-04 @ 16:53:40
URL: http://akaa.bloggspace.se
Postat av: Daniel Gustavsson

Jag har ingen aning, men jag har mailat bonnier Carlsen och frågat. Återkommer när/om jag får reda på mer

2007-10-08 @ 10:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0