Faktaserier i Radio Gävleborg



Då har jag än en gång fått tillfälle att prata serier i Radio Gävleborg. Som vanligt var det mycket roligt. Den här gången pratade jag om fakta i serieform. Givetvis måste då journalisten Joe Sacco (och hans bok Fixaren) nämnas. Vidare tog jag upp Ända hit: ett seriereportage av Sofia Olsson, Lura mig av Simon Gärdefors samt Kafka av Robert Crumb & David Zane Mairowitz. Men ska man prata om fakta i serieform måste ju manga nämnas, där det ju finns hur mycket som helst. Jag nämnde ett par titlar men stannade kvar lite mer vid Oishinbo av Tetsu Kariya och Akira Hanasaki. En bok jag inte hunnit recensera här på bloggen än (men det kommer).

Radio Gävleborgs hemsida finns här. Programmet kan ni lyssna på här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0